Hopp til innhold
OsloVikenBarnehager
  • OsloVikenBarnehager
  • Regional ordning
    • Tematiske satsingsområder
    • Forskning
  • Inspirasjon
    • Barnehagens verdigrunnlag
      • Barn og barndom
      • Demokrati
      • Mangfold og gjensidig respekt
      • Likestilling og likeverd
      • Bærekraftig utvikling
      • Livsmestring og helse
      • Særlige formål
      • Barnehagens psykososiale miljø
    • Barnehagens innhold
      • Barnehagens fagområder
        • Kommunikasjon, språk og tekst
        • Kropp, bevegelse, mat og helse
        • Kunst, kultur og kreativitet
        • Natur, miljø og teknologi
        • Antall, rom og form
        • Etikk, religion og filosofi
        • Nærmiljø og samfunn
      • Samisk kultur
      • Lek
      • Omsorg
      • Læring
      • Danning
      • Vennskap og felleskap
    • Barnehagens arbeidsmåter
      • Barns medvirkning
      • Samarbeid mellom hjem og barnehage
      • Overganger
      • Barnehagens digitale praksis
      • Planlegging, vurdering og progresjon
      • Pedagogisk dokumentasjon
      • Organisasjon og ledelse
  • Podcast
  • Kompetanse
    • Kompetanse tiltak for alle
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot assistenter i barnehagen
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot barne -og ungdomsarbeidere i barnehagen
    • Kompetansetiltak rettet mot pedagogisk leder og barnehagelærere
    • Kompetanse rettet mot styrere
  • Aktuelle temaer
    • PRAT OM KRIG
      • Rapport uke 45: Barnehage- og grunnskoletilbudet til nyankomne barn og unge fra Ukraina
      • Ressurser
      • Ukrainske historier og eventyr for barn
Search
OsloVikenBarnehager
Close menu
  • OsloVikenBarnehager
  • Regional ordning
    • Tematiske satsingsområder
    • Forskning
  • Inspirasjon
    • Barnehagens verdigrunnlag
      • Barn og barndom
      • Demokrati
      • Mangfold og gjensidig respekt
      • Likestilling og likeverd
      • Bærekraftig utvikling
      • Livsmestring og helse
      • Særlige formål
      • Barnehagens psykososiale miljø
    • Barnehagens innhold
      • Barnehagens fagområder
        • Kommunikasjon, språk og tekst
        • Kropp, bevegelse, mat og helse
        • Kunst, kultur og kreativitet
        • Natur, miljø og teknologi
        • Antall, rom og form
        • Etikk, religion og filosofi
        • Nærmiljø og samfunn
      • Samisk kultur
      • Lek
      • Omsorg
      • Læring
      • Danning
      • Vennskap og felleskap
    • Barnehagens arbeidsmåter
      • Barns medvirkning
      • Samarbeid mellom hjem og barnehage
      • Overganger
      • Barnehagens digitale praksis
      • Planlegging, vurdering og progresjon
      • Pedagogisk dokumentasjon
      • Organisasjon og ledelse
  • Podcast
  • Kompetanse
    • Kompetanse tiltak for alle
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot assistenter i barnehagen
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot barne -og ungdomsarbeidere i barnehagen
    • Kompetansetiltak rettet mot pedagogisk leder og barnehagelærere
    • Kompetanse rettet mot styrere
  • Aktuelle temaer
    • PRAT OM KRIG
      • Rapport uke 45: Barnehage- og grunnskoletilbudet til nyankomne barn og unge fra Ukraina
      • Ressurser
      • Ukrainske historier og eventyr for barn
OsloVikenBarnehager
Search Toggle menu

Rapport uke 45: Barnehage- og grunnskoletilbudet til nyankomne barn og unge fra Ukraina

Innhold

  • Innledning
    • Om undersøkelsen
    • Datagrunnlag og metodiske grep
  • Del 1: Barn og unge i førskolealder (1–6 år)
    • Antall nyankomne fra Ukraina i førskolealder
    • Deltagelse i barnehagen
    • Kommunens vurdering av om tilbudet er tilfredsstillende
    • Utfordringer knyttet til å gi et tilfredsstillende barnehagetilbud
    • Oppsummering
  • Del 2: Barn og unge i grunnskolealder (6-15 år)
    • Deltagelse i opplæringstilbud
    • Organisering av opplæringstilbudet
    • Særskilt språkopplæring
    • Vurdering av kapasitet
    • Oppsummering

Kilde: Utdanningsdirektoratet

Rapport-uke-45_-Barnehage-og-grunnskoletilbudet-til-nyankomne-barn-og-unge-fra-UkrainaLast ned

Siste innlegg

  • Kvinnedagen i barnehagen
  • Barnehagedagen 2023
  • Språklig -og litterært utviklingsarbeid- en vei mot det flerstemte? 
  • Å miste foreldresamarbeidet? Personalets kompetanse i samarbeid med foreldre.
  • Hvordan kan du jobbe med området natur, miljø og teknologi?

© 2023 OsloVikenBarnehager
https://www.instagram.com/oslovikenbarnehager.no/https://www.facebook.com/oslovikenbarnehager