Hopp til innhold

OsloVikenBarnehager

  • OsloVikenBarnehager
  • Regional ordning
    • Tematiske satsingsområder
    • Forskning
  • Inspirasjon
    • Barnehagens verdigrunnlag
      • Barn og barndom
      • Demokrati
      • Mangfold og gjensidig respekt
      • Likestilling og likeverd
      • Bærekraftig utvikling
      • Livsmestring og helse
      • Særlige formål
      • Barnehagens psykososiale miljø
    • Barnehagens innhold
      • Barnehagens fagområder
        • Kommunikasjon, språk og tekst
        • Kropp, bevegelse, mat og helse
        • Kunst, kultur og kreativitet
        • Natur, miljø og teknologi
        • Antall, rom og form
        • Etikk, religion og filosofi
        • Nærmiljø og samfunn
      • Samisk kultur
      • Lek
      • Omsorg
      • Læring
      • Danning
      • Vennskap og felleskap
    • Barnehagens arbeidsmåter
      • Barns medvirkning
      • Samarbeid mellom hjem og barnehage
      • Overganger
      • Barnehagens digitale praksis
      • Planlegging, vurdering og progresjon
      • Pedagogisk dokumentasjon
      • Organisasjon og ledelse
  • KlarPrat
  • Podcaster
Search

OsloVikenBarnehager

Close menu
  • OsloVikenBarnehager
  • Regional ordning
    • Tematiske satsingsområder
    • Forskning
  • Inspirasjon
    • Barnehagens verdigrunnlag
      • Barn og barndom
      • Demokrati
      • Mangfold og gjensidig respekt
      • Likestilling og likeverd
      • Bærekraftig utvikling
      • Livsmestring og helse
      • Særlige formål
      • Barnehagens psykososiale miljø
    • Barnehagens innhold
      • Barnehagens fagområder
        • Kommunikasjon, språk og tekst
        • Kropp, bevegelse, mat og helse
        • Kunst, kultur og kreativitet
        • Natur, miljø og teknologi
        • Antall, rom og form
        • Etikk, religion og filosofi
        • Nærmiljø og samfunn
      • Samisk kultur
      • Lek
      • Omsorg
      • Læring
      • Danning
      • Vennskap og felleskap
    • Barnehagens arbeidsmåter
      • Barns medvirkning
      • Samarbeid mellom hjem og barnehage
      • Overganger
      • Barnehagens digitale praksis
      • Planlegging, vurdering og progresjon
      • Pedagogisk dokumentasjon
      • Organisasjon og ledelse
  • KlarPrat
  • Podcaster

OsloVikenBarnehager

Search Toggle menu

Home » «Hit eit steg og dit eit steg» – sakte, men sikkert framover? 

«Hit eit steg og dit eit steg» – sakte, men sikkert framover? 

By zielonka17. desember 202217. desember 2022Barn og barndom, Forskning, Kommunikasjon, språk og tekst, Lek, Læring

Les første delrapport: «Hit eit steg og dit eit steg» – sakte, men sikkert framover? En systematisk kartlegging av premisser for og trekk ved førsteklasse (skriftserien.oslomet.no).


Evaluering av seksårsreformen – delrapport 1- Hva har skjedd i norske førsteklasserom mellom 2001 og 2021?


Forskningsnyheter-OsloMet-Førsteklasse siden seksårsreformen: Mindre fri lek, mer lærerstyrt og mer bokstavlæring


Evaluering av seksårsreformen: Mer fag for førsteklassingene, men fortsatt mye lek/regjeringen.no


Evaluering av seksårs­reformen: Mindre frilek for elevene/forskning.no


Evaluering av seksårsreformen: Mindre frilek for elevene/utdanningsnytt.no


SAMMENDRAG

Innleggsnavigasjon

Lucia-markering i barnehagen
Fire suksesskriterier for å videreutvikle personalets digitale kompetanse

Lyst til å lære å lage gode sjømatretter for barn? Onsdag 3. april 2024 arrangeres kurs for ansatte i barnehagene i Akershus.

Påmeldingsfrist mandag 18. mars 2024

© 2025 OsloVikenBarnehager