Hopp til innhold
OsloVikenBarnehager
  • OsloVikenBarnehager.no
  • Regional ordning
    • Tematiske satsingsområder
    • Forskning
  • Inspirasjon
    • Barnehagens verdigrunnlag
      • Barn og barndom
      • Demokrati
      • Mangfold og gjensidig respekt
      • Likestilling og likeverd
      • Bærekraftig utvikling
      • Livsmestring og helse
      • Særlige formål
    • Barnehagens innhold
      • Barnehagens fagområder
        • Kommunikasjon, språk og tekst
        • Kropp, bevegelse, mat og helse
        • Kunst, kultur og kreativitet
        • Natur, miljø og teknologi
        • Antall, rom og form
        • Etikk, religion og filosofi
        • Nærmiljø og samfunn
      • Samisk kultur
      • Lek
      • Omsorg
      • Læring
      • Danning
      • Vennskap og felleskap
    • Barnehagens arbeidsmåter
      • Barns medvirkning
      • Samarbeid mellom hjem og barnehage
      • Overganger
      • Barnehagens digitale praksis
      • Planlegging, vurdering og progresjon
      • Pedagogisk dokumentasjon
      • Organisasjon og ledelse
  • Podcast
  • Kompetanse
    • Kompetanse tiltak for alle
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot assistenter i barnehagen
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot barne -og ungdomsarbeidere i barnehagen
    • Kompetansetiltak rettet mot pedagogisk leder og barnehagelærere
    • Kompetanse rettet mot styrere
  • PRAT OM KRIG
    • Ressurser
    • Ukrainske historier og eventyr for barn
Search
OsloVikenBarnehager
Close menu
  • OsloVikenBarnehager.no
  • Regional ordning
    • Tematiske satsingsområder
    • Forskning
  • Inspirasjon
    • Barnehagens verdigrunnlag
      • Barn og barndom
      • Demokrati
      • Mangfold og gjensidig respekt
      • Likestilling og likeverd
      • Bærekraftig utvikling
      • Livsmestring og helse
      • Særlige formål
    • Barnehagens innhold
      • Barnehagens fagområder
        • Kommunikasjon, språk og tekst
        • Kropp, bevegelse, mat og helse
        • Kunst, kultur og kreativitet
        • Natur, miljø og teknologi
        • Antall, rom og form
        • Etikk, religion og filosofi
        • Nærmiljø og samfunn
      • Samisk kultur
      • Lek
      • Omsorg
      • Læring
      • Danning
      • Vennskap og felleskap
    • Barnehagens arbeidsmåter
      • Barns medvirkning
      • Samarbeid mellom hjem og barnehage
      • Overganger
      • Barnehagens digitale praksis
      • Planlegging, vurdering og progresjon
      • Pedagogisk dokumentasjon
      • Organisasjon og ledelse
  • Podcast
  • Kompetanse
    • Kompetanse tiltak for alle
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot assistenter i barnehagen
    • Kompetansetiltak spesielt rettet mot barne -og ungdomsarbeidere i barnehagen
    • Kompetansetiltak rettet mot pedagogisk leder og barnehagelærere
    • Kompetanse rettet mot styrere
  • PRAT OM KRIG
    • Ressurser
    • Ukrainske historier og eventyr for barn
OsloVikenBarnehager
Search Toggle menu

Home » Fortellinger fra barnehagene

Fortellinger fra barnehagene

By zielonka30. april 202120. januar 2023Ukategorisert

Ulike tema der vi har skrevet praksisfortelling:
Digital praksis I Livsmestring og helse I Pedagogisk dokumentasjon I Barnehagens fagområder I Planlegging og vurdering I Lek I Læring I Kunst, kultur og kreativitet



Liste over alle våre fortellinger fra barnehagene:

Fire suksesskriterier for å videreutvikle personalets digitale kompetanse

Fra mønsterbord til leirestasjon

Animer tegningene dine eller barna sine!

Tips og triks med Malin Lifvergren

«Digger du? Digger jeg!»


Padlet – et nyttig verktøy når barnehagen skal utvikle sin kompetanse




Digitale verktøy i barnehagen

Myter om flerspråklighet

Magi i hverdagen

Fantasi-skulptur i det fysiske rommet


Fikk alle plass bakpå kosten på Nordigarden?


Månedsbrev som en video

Lesson study i barnehagen


Mangfald i barnelitteraturen

Mat- og måltidsrutiner – en pedagogisk ressurs i barnehager


Innleggsnavigasjon

Kropp, bevegelse, mat og helse
Lesson study i barnehagen

Siste innlegg

  • Å miste foreldresamarbeidet? Personalets kompetanse i samarbeid med foreldre.
  • Hvordan kan du jobbe med området natur, miljø og teknologi?
  • Fire suksesskriterier for å videreutvikle personalets digitale kompetanse
  • «Hit eit steg og dit eit steg» – sakte, men sikkert framover? 
  • Lucia-markering i barnehagen

© 2023 OsloVikenBarnehager